Resepi Juadah Raya Tradisional Yang Semakin Dilupakan

Salam Ramadan dan selamat berpuasa kepada semua. Tinggal satu hari je lagi berpuasa, Raya pula tiba. Walaupun raya kali ni sedikit berbeza dari tahun-tahun sebelum ni, tak bermakna kita tak boleh sambut raya dengan meriah. Sebut pasal raya, tak sah…

Read more »

Tips Diet Ramadan

Berpuasa ni bukan lah semudah yang disangkakan. Bayangkan menahan lapar dan dahaga dari awal pagi sampai ke lewat petang. Di Malaysia, secara purata, kita perlu berpuasa selama lebih kurang 13 jam, 30 minit setiap hari. Macam mana nak kekal bertenaga…

Read more »

Juadah Ramadan Kegemaran di Mudah.my

Salam Ramadan dan selamat berpuasa! Kepada yang dah masuk ke pejabat tu, harap anda jaga jarak dan kekal bersih. Untuk yang masih berkerja di rumah, harap anda dalam keadaan sihat. Walaupun Ramadan kali ni lain sikit dari biasa, anda masih…

Read more »

Kepentingan Buah Kurma dalam Bulan Ramadan

Salam Ramadan Al-Mubarak bagi semua umat Islam yang akan berpuasa! Kami harap anda semua berada dalam keadaan sihat dan pastikan anda sentiasa menjaga kebersihan anda. Sempena bulan Ramadan ni, Mudah.my ingin kongsikan sedikit sebanyak ilmu mengenai buah kurma dan mengapa…

Read more »

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Tahun 1441H / 2020M

Tawaran Ramadan bersama Mudah.my Sumber data: http://www.islam.gov.my/

Read more »

Property Buyers Tell Us about Their Experience with Agents

Curious as to what some property seekers have to say about agents they’ve engaged with in the past, we head out (until the Movement Control Order was implemented lah, then we had to do it virtually) to interview 5 people to…

Read more »

Simple Marketplace Safety Tips

  As Malaysia’s largest marketplace, we have a sense of responsibility in ensuring that your entire experience on Mudah.my – be it to find, buy and/or sell stuff, is made as convenient, smooth and more importantly, as safe as possible….

Read more »

Home Maintenance is EASY with Mudah.my

Having a household emergency? Need something fixed? No idea who to reach out to or where to even begin? Part of owning a home is the realization that things can and will go wrong when you least expect or want…

Read more »

Kena Sales? Kena Sell!

Malaysians love shopping, and it certainly showed in the recent year-end sales, with many shoppers eagerly tapping into flash deals and promotions by e-commerce platforms for great bargains. But what comes after the discounts and massive price cuts – apart…

Read more »

Preparing for Chinese New Year with Mudah.my

And so, the festivities kick in again with the first of 2020 being the Lunar New Year or as we’re more familiar with locally, the Chinese New Year. This year’s celebration is a little more special because it’s the year…

Read more »